Autoverkoop digitaliseert. Digitaliseer jij mee?
De klantreis speelt een grote rol bij de aankoop van een nieuwe of een gebruikte auto. Autofabrikanten kiezen in de toekomst vaker voor virtuele showrooms en virtuele salesassistenten. Wat betekent dat voor jouw werk als autoverkoper?
Een groot deel van automotive retail speelt zich online af. Klanten bereiden zich online voor op de aankoop van een andere auto. Toch blijven fysieke showrooms en verkopers onmisbare schakels in het aankoopproces, blijkt uit de onderzoek van BOVAG.
Autoverkopers veranderen steeds meer in productspecialisten. Als verkoper heb je nieuwe digitale vaardigheden nodig en moet je ook nog eens verstand hebben van aanvullende producten zoals verzekering en financiering.
Ben jij klaar voor de digitale toekomst van automotive retail? Zie je kansen om te groeien in je vak? De coaches van OOMT staan voor je klaar met tips en advies. OOMT loopbaancoaching geeft richting aan jouw persoonlijke ontwikkeling. Kies een onderwerp en ontdek het zelf.